Thursday, July 23, 2009

Pembelian Secara Ansuran

Pihak Koperasi Kramat didalam perancangan untuk menyediakan pelan pembayaran ansuran untuk produk-produk jualan koperasi seperti Radio set. Tujuan pelan ini adalah untuk memudahkan ahli membeli produk radio amatur secara lebih mudah. Selain itu terdapat juga peralatan radio seperti set HF yang agak mahal dan ada sesetengah ahli kurang berkemampuan untuk membelinya.
Pelan ansuran yang dirancang dijangka akan membuatkan permintaan terhadap produk radio amatur akan meningkat dengan mendadak.
Walaubagaimanapun terdapat beberapa syarat yang perlu dipatuhi sebelum mana-mana ahli koperasi layak menikmati pelan berkenaan, antaranya adalah:-

Tempoh keahlian yang tertentu didalam koperasi. Ahli yang layak adalah ahli yang sudah melabur dan mendaftar didalam suatu jangka masa yang ditetapkan. Ini adalah untuk memberi ruang hanya ahli yang benar-benar serius didalam koperasi sahaja mendapat peluang berkenaan.

Pembayaran yuran bulanan atau yuran khas akan diperkenalkan suatu masa nanti. Mana-mana koperasi sebelum memberi pinjaman biasanya akan membuat kutipan yuran bulanan berkenaan. Ini bagi menampung pusingan modal koperasi berkenaan


Itu adalah antara beberapa jenis kelayakan yang biasanya diperkenalkan. Oleh itu mana-mana peminat radio amatur yang mempunyai niat untuk membeli secara ansuran dan masih belum menjadi ahli Kramat agar dapat demikian secepat mungkin.



Setiausaha Koperasi,



9W2REJ

No comments:

Post a Comment