Saturday, July 11, 2009

Kramat Yang Terkini

Mungkin ahli-ahli Kramat bertanya apakah status dan perkembangan terkini Koperasi Kramat.
Sebagai jawapan Kramat adalah diperingkat akhir pendaftaran dengan pihak SKM Malaysia. Sebagaimana yang diketahui proses menubuhkan sebuah koperasi akan melalui beberapa tahap iaitu tahap awal(penghantaran borang permohonan menubuhkan koperasi, manakala ditahap pertengahan adalah tahap mengadakan MAP yang pertama. Selepas MAP dalam masa 14 hari semua dokumen perlu dihantar ke SKM.
Ditahap seterusnya adalah tahap penilaian Undang-undang Kecil dan penilaian koperasi. Selepas tahap penilaian ini adalah tahap akhir iaitu tahap pengeluaran nombor pendaftaran dan sijil.
Untuk makluman kini kramat adalah ditahap akhir iaitu menunggu sijil di keluarkan. Selepas semua ini selesai Kramat sudah boleh memulakan sebarang aktiviti perniagaan bagi mencapai matlamat yang ingin dicapai bersama-sama dengan ahli koperasi kramat.
Sebelum ini mungkin Kramat sekadar mengadakan aktiviti-aktiviti sampingan sahaja, dimana aktiviti perniagaan Kramat belum diketengahkan. Tunggu sahaja wahai rakan-rakan semua.
Dengan RM200 sebagai pelaburan asas tidakkah anda terfikir untuk memiliki sebahagian dari saham koperasi ini??
Dimana dengan hanya RM200 anda hanya perlu melabur sekali sahaja dan anda berpeluang menikmati dividen selama-lamanya ..sepanjang anda bersama dengan koperasi.
Ketika semua orang atau komuniti lain memiliki koperasi sendiri tidakkah kita sebagai peminat radio amatur ingin memiliki koperasi kita sendiri.
Persoalan sama ada ini yang pertama didunia bukanlah perkaranya tetapi, jika benar ini memang yang pertama kenapakah anda tidak mengambil peluang ini untuk memiliki sesuatu yang pertama didunia. Fikirkanlah...

No comments:

Post a Comment