Tuesday, July 14, 2009

Yaesu Visit Kramat

15 July 2009, lebih kurang jam 10.00 pagi kami menerima kunjungan rombongan seramai 7 orang dari Yaesu atau Lebih dikenali dengan Vertex ke pejabat Kramat di Bukit Puchong. Pada pagi ini juga Kramat telah diwakili oleh 9W2REJ, 9W2XMP, 9W2POK, 9W2BCT dan 9W2DNO ( ALK Kramat). Selain itu Pengurus Astra tengah 9W2RES turut hadir sama bersama-sama dengan 9W2MFF dan SWL BTK.
9W2REJ telah memulakan mesyuarat pada pagi berkenaan dengan memberikan briefing berkenaan Kramat dan radio amatur di Malaysia untuk pengetahuan hadirin.
Vertex yang diwakili oleh Pengurus Export Mr Yoshihiro dan Pengarah Vertex Hong Kong, Mr Masahiro.
Mesyuarat ini bertujuan menjalinkan kerjasama antara Kramat dan Vertex bagi menjual produk-produck radio amatur Yaesu. Jika semuanya berjalan seperti yang dirancang Kramat bakal menjadi agen jualan tunggal produk Yaesu di Malaysia. Produk Yaesu yang dijual akan mempunyai kelebihan berikut:-

1) Produk with AP
2) Produk with SIRIM
3) Produk with Warranty

Semua benefit diatas ini bakal memberikan peluang kepada semua peminat radio amatur untuk membeli produk radio secara lebih mudah, mengikut prosedur dan memudahkan penyelenggaraan dengan warranty yang diberikan.

Kramat bakal mengadakan satu Majlis MOU dan juga seminar bersama Vertex, MCMC dan SIRIM. Nantikan ketibaannya.

9W2REJ sedang memberi taklimat



9W2BCT, 9W2DNO dan BTK sedang khusyuk mendengar taklimat


Mr Lee, Mr Masahiro, Mr Yoshihiro, Mr Simon


9W2XMP sedang berbincang dengan 9W2GY


Sarapan pagi pulut panggan, pulut manis cukup menyelerakan..ala-ala sushi gitu


MOU yang bakal menjadi sejarah kepada Radio Amatur Malaysia


Syabas Kramat!!

3 comments: